TRASY ZWIEDZANIA
Przyjechaliśmy autobusem lub busem komunikacji międzymiastowej
Jeśli przyjechaliśmy autobusem PKS lub busem komunikacji międzymiastowej, wysiadamy na przystanku w Prochowicach, który znajduje na zbiegu ulic Karola Miarki, Armii Czerwonej i Jana Kochanowskiego. Stąd zaczynamy nasz spacer po Prochowicach, idąc wzdłuż ul. Jana Kochanowskiego do parku zamkowego. Zaraz za mostkiem na Młynówce skręcamy w lewo, schodząc do parku zamkowego. Po 150 m jesteśmy przy zamku. Zamek można obejść dookoła wałem, pozostałym po fosie zamkowej. Z zamku wychodzimy ul. Mikołaja Kopernika. Po około 500 m dochodzimy do Kościoła św. Andrzeja, gdzie skręcamy w prawo w ulicę Legnicką i dochodzimy po 700 m do Kościoła św. Jana Chrzciciela. Tutaj po zwiedzeniu kościoła uzgadniamy z ks. proboszczem możliwość zobaczenia Kościoła św. Andrzeja (konieczność otwarcia kościoła przez osobę z parafii). Następnie wracamy ulicą Legnicką do Kościoła św. Andrzeja, skąd idziemy do Rynku. Prochowicki Rynek zachował swój średniowieczny wygląd, dlatego wszystkie pierzeje rynkowe posiadają zabudowę historyczną. Chcielibyśmy zwrócić uwagę szczególnie na kamieniczkę narożną (róg ul. Legnickiej i ul. Garbarskiej; Rynek 29), pochodzącą z XVII wieku z zabudowanymi podcieniami, oraz na ratusz z XVIII wieku. Z Rynku wychodzimy ul. Armii Czerwonej, którą po 100 m dochodzimy do przystanku autobusowego komunikacji międzymiastowej.
Przyjechaliśmy samochodem prywatnym
Trasa 1. Kierunek: Wrocław
Wjeżdżamy do Prochowic od strony Wrocławia obwodnicą i skręcamy w ulicę Wrocławską. Następnie po 700 m skręcamy w ulicę 22 Lipca, po drodze mijając z lewej strony pomnik św. Jana Pawła II. Po 400 m skręcamy na placu Kopernika w prawo w ulicę Młyńską, gdzie po 200 m po lewej stronie mamy parking. Tutaj zostawiamy samochód i idziemy na spacer po Prochowicach. Spacer rozpoczynamy od parku zamkowego. Musimy więc wejść na ul. Karola Miarki, a następnie w ulice Jana Kochanowskiego, gdzie zaraz za mostkiem na Młynówce skręcamy w lewo, schodząc do parku zamkowego. Po 150 m jesteśmy przy zamku. Zamek można obejść dookoła wałem, pozostałym po fosie zamkowej. Z zamku wychodzimy ul. Mikołaja Kopernika. Po około 500 m dochodzimy do Kościoła św. Andrzeja, gdzie skręcamy w prawo w ulicę Legnicką i dochodzimy po 700 m do Kościoła św. Jana Chrzciciela. Tutaj po zwiedzeniu kościoła uzgadniamy z ks. proboszczem możliwość zobaczenia Kościoła św. Andrzeja (konieczność otwarcia kościoła przez osobę z parafii). Następnie wracamy ulicą Legnicką do Kościoła św. Andrzeja, skąd idziemy do Rynku. Prochowicki Rynek zachował swój średniowieczny wygląd, dlatego wszystkie pierzeje rynkowe posiadają zabudowę historyczną. Chcielibyśmy zwrócić uwagę szczególnie na kamieniczkę narożną (róg ul. Legnickiej i ul. Garbarskiej; Rynek 29), pochodzącą z XVI wieku z zabudowanymi podcieniami, oraz na ratusz z XVII wieku. Z Rynku wychodzimy ul. 1 Maja, z której skręcamy w lewo w ulicę Karola Miarki. Po 200 m dochodzimy do parkingu, gdzie zostawiliśmy swój samochód.
Trasa 2. Kierunek: Legnica
Wjeżdżamy do Prochowic od strony Legnicy ulicą Legnicką. Zaraz za wiaduktem nad obwodnicą znajduje się mały parking. Tutaj możemy zostawić swój samochód lub pojechać dalej ulica Legnicką i za Kościołem św. Andrzeja skręcić w lewo, gdzie znajduje się duży parking. Proponujemy pierwsze rozwiązanie. Tutaj bowiem znajduje się pierwszy zabytek na trasie naszego spaceru po Prochowicach: Kościół św. Jana Chrzciciela. Tutaj po zwiedzeniu kościoła uzgadniamy na plebanii możliwość zwiedzenia Kościoła św. Andrzeja, a następnie wychodzimy na ul. Legnicką i schodzimy nią w prawo (lekko w dół). Po 700 m dochodzimy do Kościoła św. Andrzeja. Zwiedzamy kościół i idziemy dalej w lewo ulicą Mikołaja Kopernika do zamku. Zamek można obejść dookoła wałem, pozostałym po fosie zamkowej, po czym skręcamy w alejkę zamkową na północny wschód (stojąc twarzą do zamku, skręcamy w prawo) i wychodzimy na ul. Wrocławską. Idziemy ulicą Wrocławską i wchodzimy w ulicę Armii Czerwonej, która jest jakoby naturalnym przedłużeniem ul. Jana Kochanowskiego. Po 100 m ul. Armii Czerwonej dochodzimy do prochowickiego Rynku. Prochowicki Rynek zachował swój średniowieczny wygląd, dlatego wszystkie pierzeje rynkowe posiadają zabudowę historyczną. Chcielibyśmy zwrócić uwagę szczególnie na kamieniczkę narożną (róg ul. Legnickiej i ul. Garbarskiej; Rynek 29), pochodzącą z XVI wieku z zabudowanymi podcieniami, oraz na ratusz z XVII wieku. Z Rynku wychodzimy ul. Armii Czerwonej i po 400 m dochodzimy do ul. Wrocławskiej, koło parku, w którym znajduje się pomnik św. Jana Pawła II. Skręcamy teraz w prawo w ulicę Wrocławską i idziemy nią prosto do ul. Pocztowej. Koło poczty skręcamy w lewo w ul. Pocztową. Teraz lekko pod górkę kontynuujemy nasz spacer do widocznego w oddali Kościoła św. Jana Chrzciciela. Po zwiedzeniu kościoła wychodzimy na parking przy ul. Legnickiej (przed kościołem) albo idziemy w prawo ul. Legnicką do Kościoła św. Andrzeja, gdzie skręcamy w lewo w ul. Mikołaja Kopernika. Tutaj znajduje sie drugi wspomniany na początku duży parking.
Przyjechaliśmy samochodem prywatnym
Trasa 3. Kierunek: Lubin
Wjeżdżamy do Prochowic od strony Lubina przez wieś Lisowice. Jeśli wjechaliśmy do Prochowic obwodnicą od strony Legnicy, zwiedzanie rozpoczynamy według opisu trasy 2. Jeśli jednak wjechaliśmy od strony Lisowic ulica Jana Kochanowskiego, wówczas za mostkiem na Młynówce (drugi most: pierwszy na rzece Kaczawie, drugi na Młynówce) skręcamy w lewo w ul. Rymszy, gdzie skręcamy na parking. Tutaj zostawiamy nasz samochód. Następnie idziemy ul. Karola Miarki do placu Mikołaja Kopernika. Tutaj skręcamy w prawo w ul. 1 Maja i wychodzimy na prochowicki Rynek. Prochowicki Rynek zachował swój średniowieczny wygląd, dlatego wszystkie pierzeje rynkowe posiadają zabudowę historyczną. Chcielibyśmy zwrócić uwagę szczególnie na kamieniczkę narożną (róg ul. Legnickiej i ul. Garbarskiej; Rynek 29), pochodzącą z XVI wieku z zabudowanymi podcieniami, oraz na ratusz z XVII wieku. Z Rynku wychodzimy ul. Armii Czerwonej i dochodzimy do ul. Wrocławskiej, koło parku, w którym znajduje się pomnik św. Jana Pawła II. Skręcamy teraz w prawo w ulicę Wrocławską i idziemy nią prosto do ul. Pocztowej. Koło poczty skręcamy w lewo w ul. Pocztową. Teraz lekko pod górkę kontynuujemy nasz spacer do widocznego w oddali Kościoła św. Jana Chrzciciela. Tutaj po zwiedzeniu kościoła uzgadniamy na plebanii możliwość zwiedzenia Kościoła św. Andrzeja, a następnie wychodzimy na ul. Legnicką i schodzimy nią w prawo (lekko w dół). Po 700 m dochodzimy do Kościoła św. Andrzeja. Zwiedzamy kościół i idziemy dalej w lewo ulicą Mikołaja Kopernika do zamku. Zamek można obejść dookoła wałem, pozostałym po fosie zamkowej, po czym skręcamy w alejkę zamkową na północny wschód (stojąc twarzą do zamku, skręcamy w prawo) i wychodzimy na ul. Wrocławską. Za mostkiem po około 300 m dochodzimy do parkingu, gdzie zostawiliśmy samochód.